זה לא ברור מאליו שחברה מקומית ישראלית שנוסדה ב-1974 כדי לתת מענה לצורך משפחתי אישי שלא היה בנמצא, חוגגת יותר מ-45 שנות פעילות עם כ-80 סניפים, חלקם סניפי קונספט חדשים ומעוצבים. דווקא בתקופה שרשתות רבות סוגרות ומצמצמות סניפים, שילב מרחיבה, מגדילה ומחדשת את סניפיה כדי להעניק שירות טוב יותר להורים – תחום שהביקוש בו הוא בין הקשיחים במשק. כל זאת לצד פעילות ענפה און-ליין שזכתה לרוח גבית בתקופת הקורונה.
שילב חרתה על דגלה חדשנות ולאור הערך הזה היא פועלת במותגים שהיא מייבאת לארץ, חלקם בבלעדיות, המוצרים הייחודיים שהיא מפתחת ובחוויית המשתמש להורים שבדרך ולהורים. עיצוב החנויות החדש נעשה בשיתוף של הרשת וסטודיו קליין, המתמחה בעיצוב פנים לחנויות קמעונאיות ורשתות אופנה.
ברשת שילב מספרים בגאווה כי לאחרונה עוצבו או נפתחו כ-15 חנויות חדשות והן מאופיינות בקווים נקיים ומודרניים, אך משלבים רעיונות מעולם החוץ עם אלמנטים כמו טפט עננים המעטר את הקירות, ציפורי אוריגמי המשתלשלות מגוף תאורה, הצגת עגלות על גבי משטח המדמה חניית כביש או כר דשא ועוד. במהלך השנה צפויות להיפתח כארבע חנויות נוספות, בקונספט החדשני
בסניפים החדשים נעשה שימוש נרחב בחומרים טבעיים ככלל ועץ בפרט. בדומה למגמות עולמיות, השימוש בעץ נכנס גם לתוך חדרי הילדים והתינוקות. השימוש בעץ לא נועד רק כדי להיראות עדכניים ולהתכתב עם הטרנד הנורדי והביופילי אלא השימוש מייצר סביבה טבעית, נעימה ורגועה לתינוק ולהורים.
בחנויות הקונספט החדשות, המתאפיינות בחללים גדולים מאוד, מוצג הריהוט בחלל נפרד, במעין חדרי תצוגה המדמים חדר בבית לכל דבר ועניין. הרעיון הוא להעניק תחושה יותר ביתית ופחות של חנות. הפריטים האחרים בחנות מוצגים באופן אחר מהחדרים, בהתאם לאופיים: סלקלים, עגלות, בגדים, טקסטיל, צעצועים ועוד.
כל חדר בחנות, ויש כמה בכל אחת מהחנויות החדשות, כולל ריהוט מלא, מזרן, סט מצעים, בובות ליצירת אווירה מתוקה, מדבקות קיר, תמונות מעוצבות, מדפים עם אקססוריז ועוד. הצבעוניות בחדרים המוצעים נוטה למונוכרומטיות של שחור, לבן ואפור עם נגיעות צבעי פסטל רכות של מנטה, ורוד חיוור, תכלת, צהוב וכדומה.
החנויות של שילב נחלקות לכמה קונספטים – טרום לידה להורים שבדרך להתרשמות מההיצע, להורים טריים, חנות און-ליין שאף היא מאפשרת חוויית משתמש, חנויות בבתי חולים למתנות ופריטים לימים הראשונים של הצאצא וחנויות עודפים. כל ז'אנר מאופיין בקו עיצובי אחר.
מוצרים חדשים להורים הטריים
לצד החדשנות בנראות ובעיצוב ממשיכה שילב לייבא ולפתח מוצרים איכותיים ובטיחותיים להורים. כך למשל השיקו ברשת דגמים חדשים של Maxi-Cosi הנחשבים כיסאות הבטיחות והסלקלים הטובים והבטוחים בעולם, בהם סלקל שמסתובב 360 מעלות או דגם all in one המתאים לילדים מגיל לידה ועד יותר מ-40 ק"ג. אלו הקטגוריות הצומחות ביותר בעולם וגם בארץ – מוצר אחד שישרת את הילד למשך כמה שנים מבלי להחליף. בסופו של דבר מדובר במוצרים שהם value for money.
בשילב אפשר למצוא בבלעדיות את מוצרי החברה הישראלית הבינלאומית doona בהן עגלות, אופניים, סלקלים ועוד מודולריים, ארגונומיים, נוחים וחדשניים במיוחד תוך מחשבה על חוויית המשתמש של הילד ושל ההורה.
שילב פעלה בשנה האחרונה להרחיב את מגוון המוצרים והכניסה לרשת מותגים ומוצרים חדשים. כך למשל נכנסו לרשת שתי עגלות חדשות: המותג UPPABABY מותג העגלות הנמכר ביותר בארצות הברית ומותג עגלות הפרימיום CYBAX.
כמו כן הושקה קולקציה חדשנית של מצעים ואקססוריז לחדר כולל סדרת DISNEY הבלעדית ברשת שילב. הסדרה כוללת את דמויות מיקי מאוס ומיני מאוס ומשלבת גוונים מטאליים, כסופים וזהובים. צבעים שבעבר לא היו חלק מעולמם של תינוקות ושל ילדים.
שילב גם מפתחת צעצועים בלעדיים. בימים אלו השיקו ברשת את סדרת חברי הפלא TINY LOVE – הבובה האינטראקטיבית הראשונה לפעוטות מגיל שנה ויותר. כל אחת משלוש הבובות בסדרה עושה שבע פעילויות אינטראקטיביות, המותאמות לפעוטות ונחשפות עם הזמן בהתאם לגיל הילד. הבובות תורמות להתפתחות ואידיאליות למשחק ולאינטראקציה משותפת. בסדרה יש את תומס הארנב, קוקו העכברית וליאונרדו האריה. שלוש בובות-חיות קטנות מעודד לפעילות פיזית כמו לקפוץ, לרוץ, משמיע קולות ועוד.
לאור הקורונה עלתה הפעילות באתר ורבים בחרו לרכוש רהיטים, מה שהיה פחות נפוץ בעבר. באתר יש חדרים מוצעים כסט מ-999 שקלים למיטה ולשידה (ללא מזרן). חלקם מאופיינים בעיצוב אורבני, עם נגיעות בטון למשל, וחלק בעיצוב כפרי רומנטי יותר. כל המוצרים ברשת עומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר.
לפרטים: רשת שילב – www.shilav.co.il