
עיצוב ותכנון – קרן גנס, צלם – אסף פינצ'וק
זוג הורים לשלושה ילדים מתבגרים בנו לפני כשמונה שנים בית בקריית אונו. אך כמו משפחות רבות – הקורונה שינתה עבורם את ככלי המשחק והבית כבר פחות התאים לעבודה מהבית ולאורח חיים שונה. בני המשפחה פנו למעצבת הפנים קרן גנס שעשתה לבית מהפך תכנוני ועיצובי.

עיצוב ותכנון – קרן גנס, צלם- אסף פינצ'וק
הדרישה של בני הבית הייתה להפוך את הבית בשטח של 240 מ"ר בנוי על מגרש של כ-400 מ"ר לכזה שיש בו חוט מקשר בין האגפים השונים, בין שתי הקומות ובין הפנים לחוץ. גנס מספרת כי התכנון הקודם היה טלאי על טלאי מבלי לראות את התמונה הכוללת. "בשיפוץ הצלחנו ליצור הוא חוט מקשר מהכניסה לבית, לחלל המרכזי ולהמשיך את הקשר גם אחרי העלייה במדרגות לחדרים", אומרת גנס, "הבית הפך להיות בית של יחד, ההרגשה של בני הבית השתנתה, הם ממש רוצים להיות בבית ואפילו חגגו בו אירוע משפחתי גדול".

עיצוב ותכנון – קרן גנס, צלם- אסף פינצ'וק
השינוי הראשון היה מיקום שונה לסלון, שבעבר היה בירכתי הבית ואילו כעת הוא סמוך לגינה ונהנה מנוף. "הפכנו לגמרי את תוכנית העמדת הריהוט של החלל הציבורי ושינינו את מיקום הטלוויזיה בחלל, כך שבמקום שישבו על הספה עם הגב לגינה, היום הם יושבים עם הפנים לעבר החוץ", מסבירה גנס, "במקביל חילקנו את החלל המרכזי לסלון וחדר עבודה. מעבר לכך שהמשרד עבר מחדר השינה של ההורים אל החלל המרכזי יצרנו משרד-חדר אורחים שיכול להיות פתוח או סגור, בהתאם לצורך".

עיצוב ותכנון – קרן גנס, צלם- אסף פינצ'וק
אתגר נוסף שאיתו התמודדה גנס הוא שהבית ממוקם בכיוון צפון ואינו מקבל מספיק אור שמש. "את האור והבהירות הכנסנו דרך צביעת החלל המרכזי בגוונים בהירים של תכלת עם נגיעות כתום, שילבנו ספרייה גדולה בסלון המכילה אחסון רב אך מעניקה מראה אוורירי על ידי תכנון חלק תחתון ועליון פתוחים והמשכיים. הוספנו גופי תאורה מינימליסטיים בגוון התקרה ויצרנו מוקד אחד של מנורות תקרה תלויות בפינת האוכל בגוני כחול-לבן-כתום", היא מסבירה, "שלבנו ריהוט בעץ אלון טבעי בהיר ובחרנו בספה מרכזית בגוון אפור בהיר. לחלוקת החלל השתמשנו בפרופיל ברזל בלגי מינימליסטי בעל מודולים המחברים למודול של הקמין והמשכנו את קיר הקמין עד התקרה לקבלת חזית המשכית".

עיצוב ותכנון קרן גנס, צלם אסף פינצ'וק

חדר השינה, עיצוב ותכנון – קרן גנס, צלם – אסף פינצ'וק
שינוי נוסף שהביאה הקורונה הוא בחשיבות הגדולה לייצר לכל אחד מבני הבית פינת עבודה משלו, גם לילדים. "בחדרי הילדים שינינו את תוכנית ההעמדה ובנינו שולחן עבודה וארונות המשלבים אחסון פתוח וסגור", מסבירה גנס.
ברחבי הבית שולבו עבודות נגרות רבות המותאמות אישית. לכל ארון בבית יש עיצוב שונה, בחדר ההורים ארון רומנטי לבן עם ידיות פליז בעבדות יד, אצל הבנים ידיות כחולות בגוון הקיר, ואצל הבת ידיות מעץ ליבנה בעבודת נגרות אישית. "רצינו לתת ייחודיות לכל ילד, לכל חדר אופי משלו אבל כן לשמור על הקו המקשר" היא אומרת לסיום.
לפרטים: מעצבת פנים קרן גנס – www.kerengans.com
צילום: אסף פינצ'וק