
Messe Frankfurt-Exhibition GmbH
קהל גדול של מבקרים, נטוורקינג אינטנסיבי, מצב רוח חיובי ושילוב ייחודי של רעיונות ומוצרים: עם כ-150 אלף מבקרים בממוצע בשנה, יריד העיצוב הגדול בעולם – Ambiente – שנערך מדי ינואר בפרנקפורט, גרמניה, הוא מוקד של בשורות עיצוב בינלאומיות.
תערוכת ambiente המוכרת, מתאחדת בשנת 2024 בשנית עם תערוכות החורף הגדולות בירידי פרנקפורט, CHRISTMASWORLD+PAPERWORLD + CREATIVEWORLD לכדי תערוכה אחת גדולה לתחום מוצרי הצריכה הביתיים.
במשך חמישה ימים, מ-26 עד 30 בינואר 2024, יוכלו לקוחות, מעצבים, אדריכלים, קניינים, בעלי מותגים ואחרים להתרשם משפע של רעיונות ומהטרנדים המובילים בעולם העיצוב. היריד המוביל שוב יציע לרוכשים פלטפורמת מסחר חשובה ופתרונות חדשניים שילוו את שנת 2024 בזירות השונות.
יריד מוצרי הצריכה החשוב בעולם עלה בשנת 2023 על כל הציפיות באולמות התערוכות בפרנקפורט המלאים. "התגובה ליריד הייתה פשוט מהממת! חשנו באופוריה יוצאת דופן בקרב המציגים והמבקרים שהשתתפו באמביינטה 2023", אמר לפני כמה חודשים תומאס קאסטל, מנהל אמביינט דיינינג.
לפני שנצלול לטרנדים הצפויים בתחילת 2024, נזכיר כי Ambiente מפגיש את המגוון העולמי של מוצרי הצריכה בתחומים כמו כלי אוכל, אורח חיים ועבודה. Messe Frankfurt שבו נערך היריד הוא המקום לקבל בו סקירה מרוכזת של חידושים ומגמות עולמיות – מכלי שולחן, כלי מטבח וכלי בית ועד לריהוט ואבזור של חדרים פרטיים וחפצים מסחריים לבתי מלון, מסעדות, משרדים וחללי עבודה. המגוון כולל רהיטים, תאורה, מגמות בעיצוב פנים, קונספטים של טקסטיל, ואפילו כלי כתיבה וכן פריטי מתנה ואביזרים אישיים.
המגמות והטרנדים ליריד 2024
אפשר לחלק את ה-Ambiente Trends 24+ הקרובים לשלושה עולמות סטייל:
AURA OF PROGRESS_visionary + elemental
QUALITY OF SILENCE_pure + familiar
SPIRIT OF CRAFT_bold + poetical

Messe Frankfurt-Exhibition GmbH

Messe Frankfurt-Exhibition GmbH

Messe Frankfurt-Exhibition GmbH
יחד הם משדרים הילה בעלת חזון, חוגגים את היוקרה השקטה – הטרנד הכי חזק בעולם העיצוב כרגע – ומתמקדים ביצירות חדשות. קיימות עוברת בכל עולמות הסטייל וחללי המגורים באופן עקבי אפילו יותר מבעבר. אומנות זוכה לפירוש מחדש ומשוכלל באמצעות חידושים דיגיטליים וטכניקות תלת מימד.
"בתקופות של חוסר ודאות, Ambiente Trends קולט פיתוחים חשובים וממשיך אותם, כל אחד עם מיקוד משלו. שימוש יוצא דופן בחומרים ובצבעים, טכנולוגיות חדשניות, אלמנטים בסיסיים, עיצוב בר קיימא וחלופות חומריות או אמנות העשויה במלאכת יד הם במרכז היריד הקרוב. כל הנושאים מאוחדים על ידי פרספקטיבה פייסנית המשמרת את המוכר ומקבלת בברכה את העתיד", אומרת אנטה פלמיסאנו, מומחית טרנדים בלשכת הטרנדים bora.herke .palmisano.

Photo: Jean-Lud Valentin Messe Frankfurt-Exhibition GmbH
וביתר הרחבה:
AURA OF PROGRESS_visionary + elemental מחדדת את תשומת הלב שלנו לדרכי הסתכלות מתקדמות על דברים מוכרים וחדשים ומייצגת משחק מרתק של הפכים. כוח יסוד פוגש עתידנות, ואלמנטים ארכאיים משתלבים עם טכנולוגיה היפר-חדשנית. עבור תהליכי עיצוב דיגיטליים וגם נתמכים ב-AI משפרים את שיטות היצירה המסורתיות. גישות אקולוגיות חוסכות משאבים הן מכריעות עבור מעצבים רבים. התוצאות לא רק מרתקות וחדשנות, אלא גם בנות קיימא. נושא חי שמעורר השראה ומבסס אותנו בו זמנית.
מבחינת צבעוניות הנובעת מהטרנד הזה, נראה אימוץ פלטת צבעים זוהרת ותוססת, וזה מה שיאפיין את מרחבי החיים שלנו בשנת 2024. נראה שהעולם הדיגיטלי מתמזג עם העולם הפיזי – והוא מגיע מגוונים חמים כמו סגול, צהוב שמש עז ועד לרכיבים קרירים וניואנסים מוצפים באור כמו גווני אקווה וגווני מינרלים. גוון ענן מנצנץ וכן גווני אדמה עמוקים כמו אפור כהה מאפיינים את הרקע הניטרלי בעיצוב פנים.

Photo: Jean-Lud Valentin Messe Frankfurt-Exhibition GmbH

Messe Frankfurt
Photo: Pietro Sutera Exhibition GmbH.
עוד נראה מעברי צבע, אפקטים של מברשת אוויר (אייר-בראש), וכן צבעים זכוכיתיים-שקופים ומטושטשים שמחזקים את האפקט הזה.
מבחינת חומרים, נראה חומרים חזקים כמו עץ, פלדה ואבן, כמו גם צורות השאולות מהטבע, המשולבים במכוון עם אלמנטים עתידניים. משטחים מחוספסים ולא אחידים נמצאים במוקד העיצוב, למשל חלודה.
דגש רב יהיה ב-2024 על ריח. ניחוחות קונספטואליים כמו נרות, מפזרי ריח או בשמים מיוחדים לחדר מעשירים את התחום הזה והם משמעותיים בדיוק כמו עיצוב ויזואלי.
QUALITY OF SILENCE_pure + familiar הוא טרנד נוסף המגלה את הייחוד שבפשטות ומשקף את הצורך ברוגע ובבהירות בסביבה שלנו. במסגרת הטרנד יש נטייה לבחור בצבעים חיוביים ובחומרים פשוטים וטבעיים המאפשרים לנו לחוות חום, שלווה ונוחות. תעלה ההערכה לחומרי הגלם הקיימים.
נראה רהיטים וחפצים בצבעים טבעיים שמקורם בטבע ללא צביעה מלאכותית, פסטלים מוארים וגוונים בהירים, מגווני טרקוטה ועץ חמימים, דרך צהוב קש, גווני חרדל וחול ניטרליים ועד אפור, כחול ומרווה קרירים. נראה גם כמה שיותר חומרים ממוחזרים, ולא רק עץ למשל, אלא קליפות, עלים, סיבי נייר ועוד.
SPIRIT OF CRAFT_bold + poetical הוא טרנד נוסף המפגיש השפעות מגוונות בצורה נועזת ופואטית ומאופיין בצורות בולטות, בשילובים נועזים ובפלטת צבעים מתוחכמת. כישורי יצירה משתלבים עם אסתטיקה מודרנית, מגע אישי מובחן ועמידות. בנוסף, מוצרים ורעיונות של עיצוב פנים בעלי אופי גמיש זוכים להערכה רבה יותר, שכן הם מסתגלים כל הזמן לנסיבות החיים המשתנות שלנו.

Photo: Thomas Fedora .Braun – Company Papierwaren GmbH- Messe Frankfurt Exhibition GmbH

Photo: Pietro Sutera Arte di Murano Messe Frankfurt Exhibition GmbH

Photo: Petra Welzer-Kutahya- Messe Frankfurt-Exhibition GmbH

Photo: Thomas Fedora-Prime- Messe Frankfurt-Exhibition GmbH

Photo: Pietro Sutera Rosenthal & Swarowski-Messe Frankfurt Exhibition GmbH
פלטת הצבעים האקסטרווגנטית המאפיינת את הטרנד משלבת גוון ענבר חם, ברנדי וצ'ילי עם אפור ניטרלי ואפרפר, כמו גם עם ירוק בקבוק וטורקיז. מיומנויות יצירה מגוונות וחומרים וטכניקות כמעט נשכחים מולידים חפצים בעלי סגנון די ייחודי, למשל, השילוב של נחושת ואמייל חם עם גוונים בלתי צפויים. גם יצירות ומוטיבים וינטג' מארכיון היצרנים מתגלים מחדש והופכים באומנות לעיצובים חדשים. קרמיקה היא חומר מפתח עם אפשרויות עיצוב בלתי נתפסות שיבוא לידי ביטוי בפריטים רבים, במיוחד בכלי שולחן והגשה, תוך הדגשת מוטיבים מצוירים ביד ומבנים בעבודת יד. יככבו השנה טקסטיל ושטיחים מזכירים חפצי אמנות עם טכניקות מלאכת יד משוכללות, דפוסים ואפליקציות גדולות מימדים שגורמים למוצרים להיראות כמו גרפיקה בפורמט גדול.

Photo: Jean-Lud Valentin Messe Frankfurt-Exhibition GmbH

Photo: Pietro Sutera Arte di Murano Messe Frankfurt Exhibition GmbH
לסיום נציין כי מעל הכל מרחף העניין האקולוגי ומשבר האקלים העולמי. ביריד מציבים את הדאגה לעתיד בראש סדר העדיפויות ומצהירים כי העתיד בר קיימא. סגנון אתי מוביל למבחר אצור של מוצרים המיוצרים עם דאגה אקולוגית לסביבה ותוך אחריות חברתית. כך למשל בשנת 2023, בסך הכל קיבלו 247 מציגים את פרס הסגנון האתי של אמביינטה מוועדה בלתי תלויה של מומחים, והצפי הוא כי ב-2024 יהיו אפילו יותר מציגים שמציעים מוצרים שהם לא רק יפים ומעוצבים אלא גם אקולוגיים ומקיימים. היצרנים משתמשים במגוון טכניקות חדשניות כמו מיחזור, הפחתת פליטות מזהמות וכך הלאה.
לפרטים: הנציגים בארץ של היריד הם חברת טלבר ודרכם אפשר לרכוש כרטיסים https://visitortickets.