כמידי שנה, גולשי אתר goodesign, זוכים להצצה ראשונה על העיצוב של בית האח הגדול, המשודרת בערוץ 13 מהיום. אז מאיפה הספות? אילו צבעים נבחרו? מהם מקורות ההשראה? ואיך ייראה חדר השינה הקולקטיבי? אנחנו כאן כדי לספר ולספק הצצה לפרטים שמאחורי הדמויות הססגוניות שירכיבו את העונה החדשה של הריאליטי "האח הגדול" לשנת 2021.
אז כמו בשנה הקודמת גם השנה המעצב הוא שמרי גל נובק ובגזרת הספקים אפשר למנות את רנבי, טולמנ'ס דוט, צמר שטיחים, אלוני ואחרים. לדברי שמרי גל נובק, מעצב הבית: "הבית עוצב ברוח מלונות בוטיק עם נגיעות מרומזות לשנות ה-80. קווים נקיים ומעודנים, אסתטיקה נקייה ונינוחה, טקסטורות חמימות וטקסטיל עוטף ומכיל".
כדי לצקת את הקונספט שנבחר לחלל של בית האח הגדול החדש פנו מההפקה לספקים שכבר עבדו איתם בעבר, לצד כמה ספקים חדשים.

סלון בהיר ורחב ידיים שנבחר בטולמנ'ס דוט ונועד לישיבה משותפת, על רקע שטיח מקיר לקיר של צמר שטיחים יפים, וצבעי קיר נועזים של טמבור, צילום: ליאור גרונדמן
הרהיטים והחפצים נבחרו בקפידה ברשת טולמנ'ס דוט, האחות הצעירה של רשת טולמנ'ס. הבחירה נעשתה מתוך מניפת מותגים בינלאומית שמייבאים בחברה, תוך עמידה בדרישות מדויקות של ההפקה. במילים אחרות – אסתטיקה זה דבר חשוב אבל יש גם מטרות נוספות שעומדות לנגד עיני ההפקה כמו ריהוט שיוצר אינטראקציה, ריהוט שנוח לשבת עליו זמן רב ועוד. הצבעים הנועזים על הקירות נבחרו בטמבור, שאגב הכריזה לאחרונה על צבע השנה שלה שהוא רגוע ושליו. גוון Morning Clay 0171P מוגדר בטמבור "חיבוק ארוך של רוגע".

חדר האוכל, הרהיטים לוקטו מכמה מותגים בינלאומיים הנמכרים בטולמנ'ס דוט, ברקע יש טלפון ציבורי במראה רטרו, צילום: ליאור גרונדמן

חדר האוכל, הרהיטים לוקטו מכמה מותגים בינלאומיים הנמכרים בטולמנ'ס דוט, ברקע יש טלפון ציבורי במראה רטרו, צילום: ליאור גרונדמן
אז איך מביאים את הקסם של שנות ה-80 להפקה של ריאליטי בסוף שנת 2020? נעשה שימוש באלמנטים כמו קרניזים, בריקים, פסיפס, טלפון חוגה, קשתות, ספת קפיטונאז', בדים בטקסטורות עמוקות, צבעוניות מעושנת ודרמטית ועוד. את כל אלו לירט המעצב בהשראת רהיטים אייקוניים שנוצרו במהלך שנות ה-80. בפינת האוכל שילב שמרי כיסאות Zartan בעיצוב Philip Starck למותג האיטלקי Magis. באחת מפינות הישיבה בחלל, לצד קיר צהוב, הציב שמרי כורסאות DC בעיצוב Djordje Cukanovic למותג Ethnicraft שלהן הוא שידך צמד שולחנות צד בדגם caliber בעיצוב Böttcher Henssler Kayser למותג הדני Wendelbo. פינת הישיבה הזו ממוקמת בסמוך לטלפון ציבורי ממש כמו אלו ששיבתו את המרחב הציבורי בשנות ה-80 (וגם לפני ואחרי).
החצר היא תמיד זירה שוקקת של פעילות בבית האח הגדול וגם בה יש דגש על עיצוב שמצד אחד מאפשר מרחב תנועה (לספורט, בילוי, מפגשים) וגם פינות ליצירת אינטימיות. סביבת החוץ מרוהטת ומאובזרת בדגש על חומר, צבע וצורה פונקציונלית. בחצר שולבה כורסת BENSON צהובה, שעוצבה מפוליפרופילן ומתאימה לכל תנאי מזג האוויר ללא טיפול ותחזוקה ושולחנות מתכת נמוכים בשחור–לבן של המותג הצרפתי FERMOB. לאלו שיעדיפו לתפוס שמש ירושלמית חמימה מחכה גם מיטת השיזוף HARRY למותג הצרפתי Fermob שעוצבה על ידי HARALD GUGGENBICHLER.
המותג הצעיר והנגיש של רנבי, Renby Red, נבחר על ידי שמרי להלבשת הטקסטיל ברחבי הבית, ואכן השנה יש הרבה דגש על טקסטיל כחלק מהמגמה הכלל עולמית של חיפוש אחר רוך ועיטוף. שמרי בחר במגוון עשיר של בדי ריפוד, וילונות וכריות נוי במגוון טקסטורות ובצבעים דרמטיים עזים, כפי שהיה אופנתי באייטיז, שיעטפו את המתמודדים ויעניקו להם תחושה נעימה ומחבקת בבית שלהם לשבועות-חודשים הקרובים.
אחת מגולות הכותרת העיצוב החדש היא כורסת האח שעוצבה כמו פרח לוטוס ורופדה בבד סגלגל של רנבי רד.
בחדר השינה יש הפעם מיטות נפרדות של nest מזרנים ומיטות ולא מיטה אחת גדולה כמו בעונה הקודמת. מיטת הקינג–סייז באורך של 8 מטרים פוצלה למיטות נפרדות, כנראה מכיוון שחלק מהדיירים בעונה הנוכחית הם מפורסמים (לצד חלק שהם אנונימיים לגמרי כרגע) ואולי גם בשל הביקורת שהושמעה על העניין של מיטה גדולה אחת לכולם ולכולן. העונה כל מתמודד זכה למיטה מפנקת המרופדת בבד ריפוד סגלגל המשתלבת בהרמוניה עם חדר שבו תלוי וילון סגול וקירות ושטיחים שבהם שולטת פלטת צבעים כחולה-סגולה-תכולה. מעין רטרו שיק המזכיר מלונות בוטיק בינלאומיים ומועדוני ריקודים של האייטיז. השטיחים הרבים והגדולים נבחרו בהזמנה מיוחדת בחברת צמר שטיחים יפים והם משלימים את הקו העיצובי המזכיר את האייטיז על השטיחים העבים והדומיננטיים שהיו פופולריים אז.
במקביל לעליית האח הגדול לאוויר, תציג RENBY בקדמת אולם התצוגה שלה ברחוב הרצל בתל אביב קולקציות מרהיבות של בדי ריפוד, וילונות, שטיחים, כריות ומצעים בלוק עכשווי, רענן, צעיר, ובמחיר נגיש, של המותג Renby Red, במטרה להרחיב את קהל הלקוחות שמחפש איכות, חדשנות ויוקרה.
האריחים, חדרי הרחצה והחיפויים נבחרו ברשת אלוני והם מתאפיינים בגרפיות ובצבעוניות פסטלית מעושנת ועמוקה. הם הכל חוץ ממשעממים או סטנדרטיים ויש בהם הרבה תעוזה שיוצרת עניין ויזואלי לדיירים ולצופים.
המטבח החדש אף הוא בסגול עז, עם דגש על אזור מיחזור, ובכדי למתן את הארונות משלימים אותו אריחים בשחור ולבן בהדפסים גרפיים של אלוני.